שאלות? כנס/י לקבוצת הפייסבוק תשאל עורך דין >>>
  • Facebook
אלול – בית משפטי ברשת – עורכי דין, פסקי דין, מאמרים משפטיים
  • אודות אלול
  • מדריכים משפטיים
  • יעוץ משפטי
  • עו”ד פלילי 24 שעות ביממה
  • עורכי דין מומלצים
  • אודות אלול
  • מדריכים משפטיים
  • יעוץ משפטי
  • עו”ד פלילי 24 שעות ביממה
  • עורכי דין מומלצים
אלול – בית משפטי ברשת – עורכי דין, פסקי דין, מאמרים משפטיים
  • אודות אלול
  • מדריכים משפטיים
  • יעוץ משפטי
  • עו”ד פלילי 24 שעות ביממה
  • עורכי דין מומלצים
  • אודות אלול
  • מדריכים משפטיים
  • יעוץ משפטי
  • עו”ד פלילי 24 שעות ביממה
  • עורכי דין מומלצים
ראשי » בית משפט » תקנות ביטול עסקה – מהפכה צרכנית, האומנם?

תקנות ביטול עסקה – מהפכה צרכנית, האומנם?

מערכת הבית המשפטי 13 בדצמבר 2010 17:15 אין תגובות

בעת האחרונה אנו עדים לפרסום רחב היקף המקדם מהלך חקיקתי חדש – תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע”א – 2010, אשר צפויות להיכנס לתוקף ממש מחר, ביום 14.12.10.

את המהלך, המהווה בשורה צרכנית מן השורה הראשונה, מוביל ומקדם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה – הרשות להגנת הצרכן והסחר הוגן.

בהיבט תכנון קמפיין הפרסום דומה כי המשרד נערך מראש ובאופן מיטבי להפצת מידע מפורט לגבי המהלך החקיקתי ולהגברת המודעות בקרב הציבור – צרכנים ועוסקים גם יחד.

אולם, ברובד הפרקטי מוקדם לנבא האם התקנות מקיפות ומפורטות דיין, באופן אשר יוביל לביסוס תרבות צרכנית הוגנת כפי שמבקש החוק להנהיג או שמא במרוצת הזמן יתגלו בהן חוסרים ולאקונות אשר יעוררו קשיים ביישום המהלך ויובילו לריבוי תביעות נגד בעלי עסקים ולהצפת מערכת בתי המשפט בתיקים מסוג זה.

מה עומד מאחורי התקנות החדשות?

המטרה הניצבת בבסיס התקנות הינה עריכת רגולציה בהיבט זכויותיהם של הצרכן מחד והעוסק מאידך בסיטואציה של ביטול עסקה הכרוכה בהחזר כספי לצרכן, תוך עיגון כללים מנחים בעניין זה.

התקנות מפרטות רשימה מובנית וסגורה של סוגי עסקאות לגביהן הן חלות, בציון משך הזמן במהלכו רשאי הצרכן לפעול לביטולה של העסקה, בהתאם לתנאים המנויים בחוק.

המהלך החקיקתי אינו רלוונטי עבור כל מוצר ושירות אלא רק לגבי אלה המפורטים בתקנות, כאשר תנאי הסף לביטול הינו ערך מינימאלי של חמישים ש”ח לעסקה.

לגבי יתר המוצרים והשירותים תמשיך לנהוג מדיניות ההחזרה המקובלת בבית העסק, כפי שהיא מפורסמת בו.

קנית? התחרטת? כנראה שמגיע לך החזר כספי!
קנית? התחרטת? כנראה שמגיע לך החזר כספי!

המשמעות הלכה למעשה הינה שמעתה יוכל הצרכן לבטל בתוך פרק זמן נתון עסקה שביצע, להחזיר את המוצר שקנה או לוותר על שירות שרכש (מתוך מאגר סוגי המוצרים והשירותים המפורטים בחוק) ולקבל חזרה את התמורה ששילם בעדם.

החדשנות הטמונה במהלך הינה בכך שעם כניסת התקנות לתוקף יחויבו בעלי העסקים במתן החזר כספי ממשי לצרכן, במעמד ביטול העסקה ובו במקום ולא יוכלו לפטור עוד את הצרכן במתן זיכוי, כפי שהיה נהוג עד כה.

התקנות החדשות מהוות מהלך צרכני מקיף ויסודי, אשר צפוי להוביל לשידוד מערכות בתחום וקדמו לו דיונים ממושכים בהם היו מעורבים מגוון גורמים במשק ונציגים מהמגזר העסקי והצרכני.

מטרת התקנות החדשות כפי שהוגדרה על ידי שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין בן אליעזר, הינה ביסוס תרבות צרכנית חדשה ונאורה בארץ, תוך שינוי מאזן הכוחות הקיים וקידום יחסי מסחר ראויים ומתקדמים בישראל.

כל זאת בדגש על הוגנות והענקת הגנה לצרכן, אשר מטבע הדברים מהווה הצד החלש בעסקה.

קמפיין הפרסום לתקנות ביטול עסקה

כניסת התקנות לתוקף מלווה ברעש רב ובהד תקשורתי נרחב, אשר החל בעת האחרונה וצפוי להימשך לאחר הטמעתו של החוק.

משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה גיבש אסטרטגיית פרסום רב ערוצית ומרובת כלים, בעלת שני שלבים מרכזיים ומפולחת לקהלים מגזריים.

בסיוע לשכת הפרסום הממשלתית העלה המשרד קמפיין נרחב, הכולל מגוון ערוצי פרסום, במדיות מסורתיות וחדשניות כאחד.

בין הכלים אשר נבחרו לצורך יצירת מודעות בקרב הציבור – צרכנים ובעלי עסק בדבר התקנות החדשות:

קמפיין טלוויזיוני בכיכובו של מר צרכנות, חיים הכט, אשר כלל ארבעה תשדירים באורך שישים שניות, ששודרו בדקה שלפני מהדורת החדשות המרכזית בשעה שמונה בערב ועוד מספר תשדירים שעלו לאוויר בערוצים הראשון והשני, בטלויזיה החינוכית, ערוצים תשע ועשר, ערוץ המוזיקה, ערוץ הספורט ושידורי הטלויזיה בשפה האתיופית.

ברדיו – העלאת תשדירי פרסומת.

בעיתונות – מודעות ייעודיות לציבור בעלי העסקים בארץ, אשר פורסמו הן בעיתונים היומיים והם בעיתונות הכלכלית.

ובאינטרנט – משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה פרסם באתר האינטרנט שלו, בכתובת www.moital.gov.il מידע מלא לרבות התקנות כלשונן, הנחיות הממונה על המהלך ומדריך מקיף של שאלות ותשובות.

כן הוקם דף מיוחד בפייסבוק לעניין זה עבור הצרכן והעוסק, כאשר אתר המשרד מזמין להצביע Like עבורו ולהעלות במסגרתו שאלות עליהן יענו מומחי משרד התמ”ת.

בנוסף, פורסמו באנרים אודות המהלך החקיקתי באתרי אינטרנט נצפים בארץ.

לאחר כניסת החוק לתוקף ובשלבי הטמעתו יעמוד לרשות הציבור מוקד פניות טלפוני, אשר יפעל במהלך שתיים עשרה שעות ביממה ומספרו: 1-800-800-132

בנוסף, קיימת אפשרות לעריכת ראיונות לקראת כניסתן של התקנות לתוקף, בתיאום עם מחלקת הדוברות במשרד התמ”ת.

קמפיין הפרסום תוכנן כך שיעלה בשני שלבים:

שלב א’, אשר החל לפני כשבועיים יועד לפלח האוכלוסיה של בעלי העסקים.

מוקד טלפוני מיוחד שהוקם בנושא השיב על הפניות הרבות שהתעוררו אצל בעלי עסקים בעניין התקנות החדשות.

במקביל, התקיים מפגש של שר התעשייה, המסחר והתעסוקה וסגניתו, אשר נועדו עם נציגים מקרב ציבור העוסקים, קיימו דיון פתוח בנושא והשיבו על שאלות.

שלב ב’ של הקמפיין החל בראשית השבוע, מספר ימים לפני כניסת התקנות לתוקף, והפניה במסגרתו מכוונת לעורר מודעות בקרב קהל הצרכנים במדינה.

משמעותן הצרכנית והמשפטית של התקנות החדשות

בדיון שהתקיים עם ציבור המעסיקים ביקש השר בן אליעזר להעניק תקופה של חסד להתאקלמות והטמעת התקנות, לצורך הובלת מהלך של שינוי וביסוס תרבות צרכנית חדשה בישראל.

חמוש בקמפיין מאובזר היטב, בשלל ערוצי המדיה, התבטא השר כי מדובר בשינוי מובילי ודינאמי.

לדבריו, במידה ובמהלך הרצתו יתגלו לאקונות ופערים בלשון החוק, קרי, מקרים שלא קיימת לגביהם התייחסות בתקנות בנוסחן כיום או במידה וצורכי החיים יכתיבו שינויים, יבוצעו תמורות ושיפורים לאחר כניסת החוק לתוקף ואגב תנועה.

סגנית השר, חברת הכנסת אורית נוקד האמונה על ענייני צרכנות הדגישה בהיבט זה, כי לטובת הצרכנים יתווספו בהמשך “גלגלי עזר” לחוק, במטרה ליצור תרבות צרכנית מיטבית ומתקדמת.

התקנות ורוח המהלך בכללו נדמים כמסבירים פנים לצרכן, אולם בהיבט לאקונות בחוק, כאלה צפויות להיות לא מעט.

כך למשל נשאלת השאלה לגבי דין החזרת מוצר חשמל שנעשה בו שימוש?

בעניין זה נקבע בתקנות, כי חיבור מוצר שנרכש לאחת מהתשתיות: גז, מים או חשמל ייחשב לשימוש במוצר ולא ניתן יהיה להחזיר מוצר שכבר נעשה בו שימוש.

אולם, מי יוכל לבדוק ולוודא האם אכן בוצע במוצר שימוש במובנו זה אם לאו? באופן זה יוכלו צרכנים להסוות חיבור מכשיר חשמלי ביתי שקנו ולהחזירו משומש לבית העסק, במידה ויתחרטו על הקניה.

המשמעות היא, כי מוצר זה יימכר לצרכן הבא לא כחדש מן האריזה, כי אם “יד ראשונה” ובכך קיים אלמנט מסוים של הטעיית הציבור, גם אם באופן בלתי מודע.

בדומה לכך נקבע בתקנות, כי לא ניתן לבטל עסקה לגבי מוצר שנפתח, למעט סייגים החלים לגבי מכשיר אלקטרוני, חשמלי או חפץ ריהוט, אשר עצם פתיחת אריזותיהם לא תיחשב לשימוש.

ובהיבט זה – אם צרכן רוכש לדוגמא סט ספלים, עושה בו שימוש, מנקה היטב ללא הותר זכר ומבקש להחזירו לחנות או לחלופין אדם שרוכש ספר או כל מוצר אחר שלא ניתן לדעת כי נעשה בו שימוש – על מי תחול חובת ההוכחה וכיצד ניתן יהיה לבדוק את מהימנות הצרכנים?

לגבי ביטול עסקה של רכישת מוצרי הלבשה והנעלה דורשות התקנות הצגת הוכחת קניה.

בעניין פריטים אלה נקבע שהחזרתם תתאפשר רק במידה ויעלה בידי הצרכן להוכיח שקיים את העסקה אצל העוסק הספציפי ולהצביע על תאריך עריכת העסקה, היות ומוצרים אלה ניתן להחזיר תוך יומיים מהקניה (בתנאי שאלה לא ימי מנוחה).

מאחר והתקנות אינן קובעות חובת הצגת חשבונית ומאפשרות המצאת הוכחת קניה בכל דרך, קיים חשש שייפתח כאן אולי פתח לזייפנות מצד הצרכנים.

גם לגבי אופן ההחזר ומועדו עשויות להתגלע בעיות. דרך ההחזר שנקבעה בתקנות הינה תשלום במזומן או באמצעות שיק מטעם בית העסק, בעדיפות להחזר במועד בו בוטלה העסקה ובמידה ולא, סמוך לכך ולכל המאוחר עד שבוע ימים לאחר מכן.

אחד התרחישים האפשריים הינו בתי עסק אשר לא ינהגו בהתאם לתקנות, יסרבו למתן החזר כספי לצרכן או ישהו אותו מעבר לפרק הזמן הקבוע בחוק.

מצב דברים זה צפוי להוביל לריבוי תביעות, אשר מתוקף טבען והיקפן הכלכלי הנמוך ינותבו לטיפולו של בית המשפט לתביעות קטנות – ערכאה אשר גם כיום, טרם כניסת התקנות לתוקף, מתמודדת עם עומס רב, ושוב יישמעו טענות על סחבת טיפול בתיקים וחוסר יעילות בהתנהלות מערכת המשפט.

תרחיש אחר אשר יכול להתקיים הינו עליה בשיעור הגשת תביעות ייצוגיות, כלי צרכני הצובר בשנים האחרונות פופולאריות, על רקע אי עמידת בעלי עסקים בדרישות הקבועות בתקנות.

הבסיס החוקי אשר מאפשר זאת הינו חוק תובענות ייצוגיות, התשס”ו – 2006, אשר בין העילות המנויות בו בגינן ניתן להגיש תובענה ייצוגית, נכללת גם תביעה המוגשת נגד עוסק בהתאם לחוק הגנת הצרכן בעניין שבין הלקוח לבעל העסק.

לצורך כך יוכלו קבוצות של צרכנים שנפגעו בדרך זו או אחרת מאי קיום התקנות או מיישומן שלא כהלכה להתאגד במשותף ולהגיש תביעה יצוגית, כשהם נסמכים על החוק הוותיק של הגנת הצרכן.

לסיכום, הימים הבאים והתנהלות הציבור בשנים הקרובות יגידו ויעידו האם ניתן להכתיר את תקנות ביטול עסקה החדשות כמהפכה או כמבוכה למשק הישראלי…

בית המשפט לתביעות קטנות החזר כספי חוק הגנת הצרכן חוקים לשכת הפרסום הממשלתית מערכת המשפט משרד המסחר והתעשיה פייסבוק פרסום באינטרנט פרסום בגוגל צרכנות תביעה יצוגית תביעה משפטית תקנות תקנות ביטול עסקה

|להציג את כל הפוסטים של מערכת הבית המשפטי


« פוסט קודם
פוסט הבא »

0 תגובות

  1. פיליפ מוריס נ' אקיסיונרו - התנגדות לרישום סימן מסחר התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 29 בפברואר 2012 בשעה 17:24

    […] האחרון, המגן על הלקוחות, משתייך להקשר "צרכני" שהינו מודרני יחסית, אך שורשיו כבר באיסורים קדומים […]

  2. מכירת רכב משומש והזכות לדעת היסטוריה תעבורתית ברכישת רכב יד 2 התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 21 במרץ 2012 בשעה 10:20

    […] המידע אודות מעורבות הרכב בתאונות קשות וקלות ואתה סוגר עסקה. מבצע העברת בעלות, משלם ועוזב את מגרש המכוניות עם […]

  3. לשון הרע - כן או לא או אולי... התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 1 בדצמבר 2014 בשעה 16:01

    […] קיראו בנושא: תקנות ביטול עסקה […]

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדש חשוב ומעניין נכון להיום
  • תיירות מרפא על חשבונך
  • חוק יסוד כבוד האדם וחירותו – נוסח החוק בישראל
  • ההבדל בין מס שבח מקרקעין להיטל השבחה
  • טופס אזהרה בהוצאה לפועל
  • האם תכונן חוקה במקום חוקי היסוד הקיימים?
  • הרפורמה בתקנות סדר הדין האזרחי
  • משרד המשפטים – סמכויות ותפקידים
  • נפגעת בגלל רקטות ופגזים שנחתו באיזור מגוריך?
  • התחזות באינטרנט והתחזות בכלל – פלילי ומסוכן!
  • קבלת ערעור באופן חלקי עקב טענת התיישנות שהתקבלה
  • לשכות הוצאה לפועל בישראל
  • חוק חופש המידע – נוסח החוק בישראל
  • מערכת בתי המשפט בישראל
  • היבטים משפטיים בהסכם מול בית דיור מוגן
  • פנסיה אבודה – איפה הכסף שלנו?
  • חוק הגנת השכר התשי”ח 1958

ייעוץ משפטי בנושא ביטוח סיעודי

חייג/י: 050-8086484

(שירות אישי מבוסס תוצאות בלבד)

ייעוץ לנפגעי רשלנות רפואית

חייג/י: 072-3340001

(שיחה אישית עם עו"ד עופר סולר)

לייעוץ משפטי בנושא נזקי גוף

חייג/י: 072-3936006

(שיחה אישית עם עו"ד מומחה ללא תשלום)

לקבלת ייעוץ משפטי בדיני משפחה

חייג/י: 072-3360526

(משרד עורכי דין ותיק - התמחות מיוחדת בהליכי גירושין)

לקבלת ייעוץ משפטי בענייני חובות

חייג/י: 072-3341001

(ייעוץ אישי מעורך דין מומחה - בעלות שיחה רגילה)

לקבלת ייעוץ משפטי בענייני עבודה

חייג/י: 072-3342000

(מוקד הייעוץ של פורטל זכויות עובדים - בעלות שיחה רגילה)

לקבלת ייעוץ משפטי בענייני פלילים

חייג/י: 072-3360520

(ייעוץ משפטי בענייני פלילים 24 שעות ביממה)

פניה לייעוץ משפטי:
נזיקין וביטוח: נפגעת? נפצעת?
  • ביטוח לאומי – סוגי תביעות למוסד, גמלאות וקיצבאות
  • החלטות / הנחיות משרד הבריאות – תוקף מחייב?
  • הגשת תביעה ייצוגית
  • ניתוח הרמת חזה שגרם למנותחת לנזק
  • עובד בבית? פגיעה בתאונת דרכים יכולה להיות תאונת עבודה!
  • תאונת דרכים אגב פעולת איבה – מזכה בפיצויים?
  • תבעת ברשלנות רפואית והפסדת? תשלם!
  • עוולות מסחריות Commercial wrongs
  • חובת הגילוי של רופא וקבלת הסכמה מדעת
  • סקירת חוק הגנת הצרכן – התשמ”א 1981
תגיות בלוג עורכי דין ומשפט אלול:
אפוטרופוס ביטוח לאומי בית המשפט בית משפט בית משפט השלום גירושים גירושין גניבת עין דיני בנקאות דיני משפחה דמוקרטיה הליך משפטי זכויות זכויות יוצרים חברה בע"מ חובת הזהירות חוקים חקירות יעוץ משפטי ישראל כתב תביעה מדינת ישראל מיסים נדל"ן נזיקין עבירה פלילית עופר סולר עורך דין עורך דין מקרקעין עורכי דין עורכי דין נזקי גוף עורכי דין נזקי גוף ערבות פיצויים פסק דין פרסום בגוגל קניין רוחני קניית דירה רשויות המס רשלנות רפואית תאונות דרכים תאונות עבודה תביעה משפטית תביעת פיצויים תום לב
מידע משפטי מעניין ואקטואלי:
קישורים משפטיים מעניינים

חברת הביטוח מנסה איתך את שיטת מצליח?

משרד עורכי דין של אליסה ווילקס (ארה”ב)

מחקר בתחום החקיקה בלשכת כנסת ישראל

חברת הביטוח הסיעודי לא משלמת לך?

מה אפשר לעשות עם שיקים שחזרו ללא כיסוי?

רשלנות רפואית: עובדות שלא הכרנו!

עמותה לקידום המשפט הבינ”ל ההומניטרי

האגודה הישראלית למשפט פרטי

חיפוש מהיר לכל אזרח: הצעות חוק בכנסת

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק תשאל עורך דין

כמה עולה להתגרש וכמה תשלמ/י לעו”ד?

הכתבות שהגולשים הכי אהבו:
  • חלוקת נכסים שעברו בירושה בהליך גירושין
  • השתהות בביצוע טיפול רפואי – מקרה רשלנות רפואית לדוגמא
  • נפגעת בגלל רקטות ופגזים שנחתו באיזור מגוריך?
  • הגבלת רישיון נהיגה בגלל חוב הוצאה לפועל
  • יחסי ציבור לעורכי דין בהיבט האתיקה המקצועית
  • טיפים משפטיים חינם – עורכי דין עונים לשאלות שלכם
  • רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים
  • קניית רכב יד 2 – מה כולם לא רוצים שתדעו?
  • חוקי יסוד – סקירה משפטית ודמוקרטית
  • צוואה – מהי ומה צריך לדעת עליה?
  • אימוץ ילדים – הליכי אימוץ בישראל או בחו”ל
  • חייל מילואים – מהן הזכויות המגיעות לך?
  • ת”א 2677-07 כהן משה נ’ מכבי שירותי בריאות ואח’
  • ידועים בציבור – זכויותיו המשפטיות של ידוע בציבור בישראל
  • שאלות של מהות: בדיקות גנטיות
  • נפילה מגובה באתר בניה – תאונת עבודה שניתן למונעה
  • דחיית תביעת רשלנות רפואית – התובעת סרבה לבדיקת מי שפיר
  • הסכם גירושין – מדריך בנושא גירושים בישראל
  • התחזות באינטרנט והתחזות בכלל – פלילי ומסוכן!
  • שכר מינימום – זכותינו הבסיסית
  • בעד ונגד הפלות יזומות בישראל ובעולם
  • אבחון תסמונת דאון או טריזומיה 21 לפני ובמהלך ההריון
  • קבלת פיצוי מהמדינה בסטאטוס של אזור אסון
  • רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה – אילנית גלעדי
אלול בית משפטי

הבלוג המשפטי הוותיק בישראל מביא עדכונים, חדשות ומאמרי דעה מעולם החוק והמשפט. אנחנו נותנים במה לעורכי דין ומשפטנים שרוצים להביא דעה ולפרסם כתבות פרי עטם.

חוק ומשפט בנושא:
יש לך איך לתרום לאלול?

אנחנו אוהבים אנשי משפט ועורכי דין שיש להם במה לתרום ומחפשים את הבמה המתאימה. אלול בית משפטי ישמח לפרסם סקירות משפטיות, פסקי דין חשובים וכל דבר מעניין שיש לך לשתף. שימו לב: אנחנו מפרסמים רק תוכן מקורי, שמעורר עניין בתחום המשפט.

אלול בית משפטי: הנצפים ביותר!
  • ביטול קנסות תעבורה לפי דיני התעבורה בישראל
  • חברות הביטוח מרוויחות (והרבה) מביטוח כפול
  • ערעור לבית המשפט העליון על פסק דין בתביעה לפי חוק הפלת”ד
  • החלפת נושים בהליכי פשיטת רגל – זה אפשרי
  • סקירה משפטית: פשיטת רגל של שותפות
  • המועד הקובע לחישוב היטל השבחה בגין הקלות בניה
  • הטרדה מינית בעבודה – הטרידו אותך מינית?
  • דחיית תביעת רשלנות רפואית – התובעת סרבה לבדיקת מי שפיר
  • עדים בבית המשפט – הרגיל, המומחה והמכריע
  • ההבדל בין מס שבח מקרקעין להיטל השבחה
  • תאונת דרכים אגב פעולת איבה – מזכה בפיצויים?
  • אחריות בעל אתר אינטרנט להודעות וקישורים בפורום
  • פשיטת רגל ועכשיו, הפטר!
  • למה חברת הביטוח הסיעודי לא משלמת לך?
  • שיטת הניקוד בעבירות תעבורה
  • שיתוף פוסט פוגעני יכול להוות לשון הרע!
  • תאונות עבודה – פגיעה במהלך עבודה או בדרך אליה
  • תיקון 5 לחוק זכויות יוצרים
  • פוליסת ביטוח בריאות – דע/י את זכויותיך!
  • מי זה יניב גבריאל? עורך דין, יועץ מס או מפר זכויות יוצרים סדרתי?
  • התיישנות תביעת רשלנות רפואית
  • עבירת שוחד – מהי ומה הענישה על עבירה זו
  • בחינת מעמדו המשפטי של קטין חולה נפש
  • רשלנות רפואית בטיפול שיניים – מקרה לדוגמא
  • לשון הרע – כן או לא או אולי…
  • משרד המשפטים – סמכויות ותפקידים
  • דיאטות מסוכנות – תביעה במסגרת חוק האחריות למוצרים פגומים
  • הפרת זכות מוסרית
  • פגיעה בעת טיול של הצופים
Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Design by Elementor
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס